تبلیغات هدفمند راهی به سمت موفقیت تجاری2021-01-02
بازاریابی هدفمند Targeted Marketing تعریف، روشها و نکات کلیدی
برای مثال، با استفاده از بررسی سابقه موتور جستجو یا پیدا کردن اطلاعات شخصی در شبکههای اجتماعی. با تکمیل فرم زیر یک پنل اس ام اس حرفه ای به همراه خط هدیه و 100 پیامک رایگان برای شما فعال خواهد شد . دستیابی به مخاطب در تبلیغات به خلاقیت، دقت و حساسیت در دنیای او نیاز دارد.
انتخاب گزینه سازمان، گروه یا کانال شما را بهعنوان یک سازمان ایجاد میکند و به همه ادمینهای آنها توانایی مدیریت تبلیغات ایجاد شده توسط سازمان را میدهد. کال تو اکشن، CTA یا فراخوان به عمل، نوعی دعوت از مخاطبان برای طی یک فرآیند خاص است که در نهایت منجر به سود کسبوکار خواهد شد. CTA به مخاطب اعلام میکند که دقیقاً از او چه میخواهید و برای یک تجربه کاربری بهتر، او را در چه مسیری هدایت میکنید. تبلیغات حرفهای، تخصصی است که به دانش گستردهای نیاز دارد؛ همچنین برای طراحی و اجرای اصولی آن به خلاقیت و تجربه بالایی نیاز است. از طرف دیگر این کار جزئیات بسیاری دارد که هر آژانس تبلیغاتی از عهده هماهنگی آن برنمیآید.
چنانچه از پشتیبانی، امکانات و خدمات این پنل پیامکی رضایت داشتید، می توانید با شارژ پنل اس ام اس به میزان دلخواه، پیامک انبوه ارسال نمایید. هدفمندسازی تبلیغات با آژانس تبلیغاتی مهم است به دلیل اینکه این کار به شما کمک میکند تا پیام خود را به مخاطبان مورد نظرتان منتقل کنید و بازدهی بالاتری از تبلیغات خود داشته باشید. آژانسهای تبلیغاتی با تحلیل بازار، مشتریان و رقبا، به شما کمک میکنند تا استراتژیهای مناسبی برای تبلیغات خود انتخاب کنید و به بهبود نتایج تبلیغاتی خود برسید. از طریق همکاری با آژانس تبلیغاتی میتوانید به بهبود شناخت برند خود، افزایش فروش و جلب مشتریان جدید بپردازید. به علاوه، از آخرین روشها و تکنیکهای تبلیغاتی استفاده کرده و به روزرسانیهای لازم را در تبلیغات خود اعمال کنید. این روش باعث می شود که تبلیغات به صورت دقیق و موثر به مخاطبان منتقل شود و باعث افزایش فروش و شناخت برند شود.
استراتژی دقیق و اصولی
با این روش، تبلیغ شما در صدر نتایج موتورهای جستجو و در مقابل چشم مخاطب هدف قرار میگیرد. چونکه اینترنت نه تنها شما را به بیش از نیمی از جمعیت جهان، بلکه به قلب مخاطبان هدفتان متصل میکند. همچنین، گسترهای بینظیر از روشها و کانالهای تبلیغاتی در دنیای دیجیتال وجود دارد که میتوانید از آنها برای دیده شدن برندتان استفاده کنید. تبلیغات پستی، مانند ارسال کارتپستالها، بروشورها و کاتالوگها، روشی برای ارتباط مستقیم با مخاطبان است.
علاوه بر این، با وجود کانالهای متعدد، موفقیت در گرو استفاده از محتوای مناسب، در زمان مناسب و برای مخاطب مناسب است. در تبلیغات هدفمند آگهی های تبلیغاتی به گروهی خاصی از مخاطبان نمایش داده میشوند. برای این کار بازاریابان دیجیتال اطلاعات خاصی از کاربران (علایق و ترجیحات) را ردیابی و شناسایی میکنند تا بتوانند بر اساس آن دادهها تبلیغات هدفمند خود را به مخاطبان هدف ارائه نمایند.
سامانه پیام رسان با اتکا به تیم حرفه ای و کاربلد خود توانسته تمامی ایرادات موجود در این بستر را پوشش دهد و بدون هیچ کمی و کاستی بهترین خدمات را شامل حال کاربران خود کند. مثلا کلمه "سایت" دارای مفهومی کلی است و اجرای تبلیغات روی آن، آوردهی چندانی برای شما نخواهد داشت و ممکن است بودجه شما را هدر دهد. اما اگر تبلیغات متنی خود را مشخصتر کنید به گونهای که هدف خاصی را بیان کنند، تبلیغات شما به موفقیت نزدیکتر میشود. با هدفمندسازی تبلیغات، تبلیغها به شکلی زمانبندی شده و در کانالهایی که مخاطبان مورد نظر ترجیح میدهند، نمایش داده میشوند.
مثلاً برای تبلیغ صندوقهای سرمایهگذاری، میتوانید گروه علاقهمندان به سرمایهگذاری را انتخاب کنید. در بخش آخر چند نمونه کمپین بازاریابی هدفمند را بررسی میکنیم تا بتوانید راحتتر تصمیم بگیرید. برای مثال، اگر میخواهید افرادی را که یک بار از شما خرید کردهاند، به خرید دوم تشویق کنید، باید به سراغ کمپین تبلیغات ریتارگتینگ یکتانت بروید. برای مثال، لباسفروشی زنانه بهجای اینکه کمپینهای گسترده اجرا کند، در فصل تابستان با کمپینهای تخفیفی به سراغ جذب زنان جوان کارمند اهل مد میرود. پاسخگویی به سوالات و مشکلات مشتریان بهصورت سریع و مؤثر میتواند حس اعتماد را در آنان ایجاد کند. تعامل مؤثر با مشتریان و ایجاد اعتماد در آنان یکی از کلیدهای موفقیت در تبلیغات است.
تبلیغات این قدرت را دارد که مشتریان جدید را جذب و مشتریان فعلی را به خرید دوباره ترغیب کند. بدیهی است که با شناسایی و برجسته کردن ویژگیهای منحصربهفرد و متمایز محصولات یا خدمات در تبلیغات، میتوان به طرز چشمگیری به افزایش فروش کمک کرد. تبلیغات پولی میتواند با هدف قرار دادن مخاطبان خاص، نتایج سریع و کارآمدتری در کسبوکار شما به همراه داشته باشد و این نتایج قابل اندازهگیری هستند. هنگامی که مخاطب تبلیغات همسان یا نیتیو را مشاهده میکند، معمولاً تصور میکند که این محتوا پیشنهادهایی از سمت موتور جستجوی گوگل، سایت میزبان یا شبکههای اجتماعی است. تنها با برچسب کوچک “Ad” یا “Sponsored” در گوشه تبلیغ مشخص میشود که این یک محتوای تبلیغاتی است.
شما میتوانید با ارائۀ انواع پیشنهادات ویژه و شخصیسازی شده، افراد را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کنید. در ادامه، برخی از مهمترین استراتژیهای افزایش CTR را برایتان شرح میدهیم. جالب اینجاست که بسیاری از این افراد، قهرمانان شخصی استیو جابز بودند و به خوبی روحیه جسورانه و نوآورانه او را منعکس میکردند.
مهمترین نکته در تولید و انتشار تبلیغات هدفمند استفاده از متخصصان این حوزه است. مثلاً در مورد تبلیغات ویدیویی بهتر است که از متخصصان ساخت تیزر کمک بگیرید. یا در مورد تبلیغات به شیوه رپورتاژ باید توسط یک تولیدکننده محتوا انجام شود. اما کارزار های تبلیغات تجاری توسط یک گروه متخصص شامل مدیر تبلیغات، بخش تحقیقات بازار، ایده پرداز، طراح گرافیست، عکاس تبلیغاتی، ویدیو گرافر و … تهیه و تولید می شود. نوع تبلیغاتنوع تبلیغاتی مشخص میکند که چه میزان بودجه برای آن باید در نظر داشت. به طور مثال تبلیغات آفلاین هزینه چاپ، کاغذ، نصب و… دارند اما در مورد دیجیتال مارکتینگ هزینهها مربوط به ساخت تیزر، طراحی تبلیغات فضای مجازی، ایمیل مارکتینگ، رپورتاژ و… میشود.
برای تعیین اهداف تبلیغاتی، کسبوکارها باید ابتدا اهداف کلی کسبوکار خود را در نظر بگیرند. سپس، باید اهداف تبلیغاتی را تعیین کنند که به اهداف کلی کسبوکار کمک کنند. اهداف تبلیغاتی، نتایجی هستند که کسبوکارها از تبلیغات خود انتظار دارند. اهداف تبلیغاتی باید مشخص، قابل اندازهگیری، قابل دستیابی، مرتبط، و محدود به زمان باشند.
تبلیغات مبتنی بر زمان، نوعی از تبلیغات هدفمند است که در آن تبلیغات در زمانهای خاصی از روز، هفته، یا ماه به مخاطبان نمایش داده میشوند. با توجه به گسترش اینترنت، شبکههای اجتماعی و فضای وب تاثیرگذارترین روشهای تبلیغاتی هستند که بازخورد بهتری نسبت به تبلیغات آفلاین دارند. تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی از تبلیغات هدفمند را شامل میشود که میتوان متناسب با هدف، یک یا چند مدل از آنها را انتخاب کرد. استفاده جامعه امروزی از اینترنت و گوشی های هوشمند بسیار زیاد است بنابراین شبکههای اجتماعی، اپلیکیشنها و… بهترین روش ارتباطگیری با مخاطب امروز به حساب میآید. تبلیغات اینترنتی شامل انواع تبلیغات ویدئویی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات در گوگل، تبلیغات آگهی گزارش، تبلیغات بنری در سایتها و… میشود.
این ابزار قدرتمند، محصولات و خدمات شما را در میان انبوه رقبا برجسته میکند و شانس فروش را چندین برابر افزایش میدهد. شاید راه اندازی یک کمپین تبلیغات آنلاین و سفارش تبلیغات از نظر شما پرهزینه باشد. اما باید در نظر بگیرید که با تعیین یک استراتژی دقیق و ایجاد تبلیغات هدفمند می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کرده و از هزینه های اضافی دوری کنید. ایم امر در صورتی اتفاق می افتد که تبحر و تخصص لازم را در ارائه تبلیغات داشته باشید. در همین ابتدای کار لازم است که با توجه به اهدافی که دارید بودجه خود را مشخص کنید و سعی در متعهد بود به آن داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا در آینده بدانید که منابع خود را به چه شکل و در کجا سرمایه گذاری کنید.
تبلیغات هدفمند میتوانند در انواع مختلف پلتفرمها، از جمله وبسایتها، شبکههای اجتماعی، و برنامههای تلفن همراه، نمایش داده شوند. هدفمند بودن تبلیغات یکی از مهمترین اصولی است که باعث رشد نرخ تبدیل خواهد شد. وقتی استراتژی های تبلیغات را با مشخص کردن اهداف پیاده سازی کنید، نتایج متفاوتی در بازاریابی و فروش کسب خواهید کرد.
پیام تبلیغاتی باید بهوضوح بیانگر ارزشهای برند و مزایای محصول یا خدمات باشد. از عبارتهای ساده و مستقیم استفاده کنید که معنای واضحی داشته باشد و به راحتی در ذهن مشتریان باقی بماند. استراتژی تبلیغاتی، همان چیزی است که تبلیغات شما را هدفمند، مؤثر و متمایز میکند. بیلبوردهای خیابانی، از جمله رایجترین استراتژیهای تبلیغاتی است که برای جذب مخاطبان در مکانهای پرتردد بسیار موثر هستند.
وقتی پیام شما دقیقاً به دست افرادی میرسد که به آن نیاز دارند، فروش شما رشد میکند. بازاریابی هدفمند (Targeted Marketing) به استراتژی بازاریابی اشاره دارد که در آن کسبوکارها تلاش میکنند محصولات، خدمات یا پیامهای تبلیغاتی خود را به گروه خاصی از مخاطبان ارائه دهند. این گروه براساس ویژگیهای خاصی مانند جمعیتشناسی، علایق، رفتارها، نیازها یا سایر مشخصات مشترک انتخاب میشوند. هدف این نوع بازاریابی، افزایش اثربخشی تبلیغات، کاهش هزینهها و بهبود تجربۀ مشتری است. در این مثال، اگر بخواهید برای تمام افرادی که در منطقهٔ مورد نظرتان قرار دارند، پیامک تبلیغاتی بفرستید، نیازمند بودجهٔ کلانی بر اساس هزینهٔ اس ام اس انبوه و قیمت پنل اس ام اس هستید. با انجام این مراحل، میتوانید نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه را بهبود بخشیده و تجارب مشتریان را ارتقاء دهید.
تصمیمگیری مشتریان اغلب تحت تأثیر پیامهایی قرار میگیرد که تبلیغات حرفهای به آنها منتقل میکند. این تبلیغات، با خلق پیامهای جذاب و خلاقانه، فراتر از معرفی محصول عمل میکنند؛ آنها ذهن مشتری را به سمت یک انتخاب خاص هدایت میکنند. مشاهدات نشان داده است حدود 91 درصد از مصرف کنندگان زمانی که یک برند ارتباط خود را با آن ها شخصی سازی می کند، بیشتر تشویق به خرید می شوند. اگر تبلیغات دیده می شن و مخاطب روی اونها کلیک می کنه، پس همه چیز طبق برنامه پیش میره، درسته؟ اما جواب این سوال همیشه بله نیست! با اینکه تبلیغات ساده و کارآمد در نتایج جستجوی گوگل منطقی به نظر می رسه، اما بهتره وقت بگذارین و تبلیغات پیچیده تری برای کمپین های بازاریابی اینستاگرام و فیسبوک ایجاد کنین.
در واقع بیلبورد تبلیغاتی با قدرت بصری و پیامهای ساده، به راحتی توجه مخاطبان را جلب میکند و در ذهن آنها ماندگار میشود. در این روش، زمانی که مخاطب محصول مورد نیاز خود را در گوگل جستجو میکند، تبلیغ محصول شما بهعنوان یکی از نتایج در صدر جستجو قرار میگیرد. برای استفاده از این نوع تبلیغ باید حساب کاربری خود را در Google Merchant Center ایجاد کنید.
بعد از عضویت در خانواده ی پیام رسان، یک خط رند و زیبا از اپراتور 5000 به نام شما احراز هویت میشه،علاوه بر اون میتونین هم از سایر اپراتورها، خط اختصاصی با شماره ی دلخواه خودتون رو هم خریداری کنین. این دادهها هم میتوانند برای ادامۀ کمپین فعلی باشند و هم میتوانید از آنها برای کمپینهای بعدی استفاده کنید. ببینید کدام کانالها و روشها مؤثرتر بودند تا در ادامه به سراغ آنها بروید و نقاط ضعف کارتان چه بود تا در ادامه از آن دوری کنید.
مجلات، روزنامهها و بروشورها همچنان بهعنوان ابزارهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرند. با پیدا کردن کانال های پرمخاطب و نوع مخاطبان آن ها تبلیغات خود را سفارش دهید. در این بخش می توان اطلاعاتی درباره محل سکونت، شهر، روستا، وضعیت آب و هوا، جمعیت و … را معیاری برای دسته بندی مخاطبان قرار داد.
در این روش از تبلیغات هدفمند از سامانههای پیامکی برای ارسال پیامهای تبلیغاتی مستقیم به شمارههای موبایل استفاده میکنند. از آنجایی که همه افراد نسبت به پیامکهای دریافتی خود واکنش نشان میدهند، در این روش پیام تبلیغاتی شما قطعا دیده میشود. در روشی دیگرمیتوانید فهرستی از سایتهایی که مشتریان شما آنها را دنبال میکنند تهیه کنید.
داستانها قدرتی دارند که حتی سادهترین حقایق را به یادماندنی میکنند و راهی مؤثر برای برقراری ارتباط عمیقتر با مشتریان و افزایش فروش هستند. داستانگویی نهتنها در تبلیغات، بلکه در تمام فعالیتهای بازاریابی شما، ابزاری بیرقیب است. این جادوی قدرتمند، برند شما را زنده میکند، قلبها را تسخیر میکند و پیامتان را در ذهنها ماندگار میسازد. پس واضح است که با تبلیغات در این پلتفرمها، پیام برندتان مستقیماً به دست مخاطبان هدف میرسد و آنها را به تعامل، کلیک و حتی خرید ترغیب میکند.
نظرسنجی های مشتریان همچنین می تونه داده های ارزشمندی در مورد اثربخشی تلاش های بازاریابی شما ارائه بده. از نتایج گزارش گیری و پیگیری خودتون برای بهبود مستمر کمپین ها و استراتژی های خودتون استفاده کنین. با هدف گیری مجدد مشتریان قبلی، می تونین در ذهن اونها بمونین و محصولات یا خدماتی که قبلا به اونها تمایل نشون دادن رو مجددا به اونها یادآوری کنین. اینطوری به افزایش احتمال خرید اونها کمک و همچنین شانس تکرار شدن خریدها رو ایجاد می کنین.
همچنین، با افزایش آگاهی از برند، هدفگیری دقیقتر جمعیت و علایق خاص و توانایی دستیابی به مخاطبان گستردهتر، میتوانید اثربخشی تبلیغات خود را افزایش دهید. توانایی ردیابی و اندازهگیری موفقیت کمپینها و کاهش هزینههای جذب هر مشتری، از دیگر مزایای این نوع تبلیغات است. با هدفگیری مجدد مشتریان قبلی و همسویی بهتر با استراتژی کلی بازاریابی، میتوانید به رشد پایدار و موفقیت بیشتر کسبوکار خود دست یابید. ارسال پیامک تبلیغاتی و انبوه تخصص اصلی سامانه پیامک پیام رسان است که در کنار کلی امکانات دیگر جهت تبلیغات، بازاریابی و ارتباط با مشتریان ارائه می کند. ارائه نمونه متن های جذاب برای هر شغل و مناسبت ، راهنمای ارسال پیامک و مشاوره رایگان را می توانید در پیام رسان دریافت نمایید. فقط کافیست اقدام به ثبت نام پنل اس ام اس نمایید و ارسال اس ام اس تبلیغاتی را برای کسب و کار خود شروع کنید.
اگر میخواهید بلاگری را در شبکههای اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات... در Telegram Ads تنها میتوانید متن آگهی و لینک خود را بگذارید و امکان نمایش فیلم، عکس یا حتی لینک سایر سایتها را ندارید. شعار تبلیغاتی نایک، یکی از الهامبخشترین شعارهای تبلیغاتی در تاریخ است.
اگر این اصول را بهدرستی بهکار بگیرید، برندتان به نامی ماندگار تبدیل خواهد شد؛ درست مثل تبلیغات که در طول زمان، همچنان بهعنوان ابزاری قدرتمند باقیمانده است. از تبلیغات چاپی و تلویزیونی گرفته تا شبکههای اجتماعی؛ بدیهی است که این بستر، فرصتهای بیشماری برای معرفی و متمایز کردن برند شما ارائه میدهد. اگر میخواهید مخاطبانتان را جذب کنید، احساساتشان را هدف قرار دهید و آنها را به خرید تشویق کنید. میبایست داستانی شفاف و الهامبخش از برندتان روایت کنید که ارزشهایتان را با خواستههای آنها همسو نشان دهد. با این حال، این شیوه به دلیل هزینههای بالا، بهویژه هزینه ارسال، ممکن است چالشبرانگیز باشد. میتوانید از نسخه مدرنتر این روش، یعنی ایمیل مارکتینگ بهره ببرید که پیامها را از طریق خبرنامهها و پیشنهادات تبلیغاتی را به صورت دیجیتال به دست مخاطبان میرساند.
- در صورتی که قادر به تهیه محتوای جذاب نباشید و مخاطبان هدف خود را به درستی شناسایی نکنید، احتمال شکست کسب و کار شما وجود دارد.
- تبلیغات هدفمند امکان ردیابی و اندازهگیری موفقیت کمپینهای تبلیغاتی را فراهم میکند. {
- تبلیغات در بازاریابی نقش بسیار مهمی ایفا میکنند و باید گفت که تبلیغات قلب بازاریابی است. |}{
- این داده ها می تونه شامل مواردی مثل سن، جنسیت، موقعیت مکانی، درآمد، سطح تحصیلات و علایق باشه. |}{
- افرادی که در مراحل پایینی قیف فروش قرار دارند با احتمال بالایی از شما خرید خواهند کرد. |}
- اهمیت تبلیغات در کسب و کار ها به قدری زیاد است که بسیاری از کارشناسان، موفقیت در کسب و کار ها را در گرو تبلیغ موثر و هدفمند می دانند.
وقتی که به مشتریان تبلیغات مرتبط با خودشون ارائه می شه، احتمال اینکه با برند شما درگیر و به خرید نزدیک تر بشن افزایش پیدا می کنه. این امر می تونه به تجربه ای روان تر و لذت بخش تر برای مشتری منجر بشه که می تونه وفاداری مشتری رو افزایش بده و به بهبود رضایت کلی اونها کمک کنه. هدف گذاری جغرافیایی در لیست تجهیزات بازاریابان یک ابزار ضروری به حساب میاد که به ویژه برای برندهایی که به صورت منطقه ای یا در مکان های خاص فعالیت می کنن اهمیت داره. این نوع هدفگذاری، تبلیغات رو برای انتشار برای مصرف کنندگان بر اساس موقعیت جغرافیایی اونها هدایت می کنه. همیشه در مورد تبلیغات هدفمند احساسات منفی وجود داشته که البته بی دلیل نیست.
پلتفرم Telegram Ads ابزاری برای ایجاد آگهیهای تبلیغاتی در کانالهای عمومی با بیش از ۱۰۰۰ مشترک است. با استفاده از این ابزار میتوانید بهراحتی تبلیغات و بودجه خود را مدیریت کنید، مکان نمایش تبلیغات خود را انتخاب کنید و بر عملکرد آنها نظارت داشته باشید. برای درک اهمیت تست A/B روی افزایش نرخ کلیک، به مثالهای کاربردی از این مدل آزمون و خطای بازاریابی که در ادامه آوردهایم، توجه کنید. فروش نایکی از ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۱۹۸۸ به ۹.۲ میلیارد دلار در کمتر از ۱۰ سال رسید.
با انجام این تست، میتوانید بیابید کدام نسخه از تبلیغ از نظر جذب مشتری و افزایش فروش موفقتر عمل میکند. بهینهسازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM) نیز یکی از روشهای موثر تبلیغاتی هستند. با بهرهگیری از کلمات کلیدی مناسب و محتوای باکیفیت، میتوانید رتبه وبسایت خود را در نتایج جستجو افزایش دهید و بهطور طبیعی ترافیک وبسایت خود را بالا ببرید. تبلیغات دیجیتال شامل تبلیغات در شبکههای اجتماعی، تبلیغات در موتورهای جستجو و تبلیغات نمایشی (Display Ads) است. این نوع تبلیغات انعطافپذیری بالایی دارند و میتوانند به سرعت به سمت مخاطب هدف بازار بروند.
کمپین های تبلیغاتی هدفدار توسط تیم های متخصص تحقیق بازار و ایده پرداز اجرا می شود و باعث می شود مخاطبان خاص یک محصول تارگت اصلی تبلیغ باشند. یکی از راههای تبلیغات هدفمند، هدفگیری بر اساس رفتار یکسان بین یک گروه است. برای مثال، محصولات و خدمات مذهبی برای افراد مذهبی مناسبتر است و آنها از پیشنهادتان بیشتر استقبال میکنند. فرقی نمیکند بخواهید به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تبلیغ کنید، مهم این است که محتوای شما متناسب با گروه هدف و به صورت شفاف و صریح باشد. بازاریابی محتوایی نیز در تبلیغات هدفمند نقش اساسی دارد و البته اگر نتوانید محتوای درست و مرتبط تولید کنید، حتی اگر مخاطبان هدف را با دقت شناسایی کرده باشید، همچنان احتمال شکست وجود دارد. مرحلۀ بعدی هنگام راهاندازی بازاریابی هدفمند، تقسیمبندی مشتریان و مخاطبان هدف است.
کاهش دادن مقدار CPA برای خیلی از کسب و کارها یک هدف کلیدی به حساب میاد؛ چون می تونه به شما کمک کنه از بودجه تبلیغاتی خودتون ارزش بیشتری کسب کنین و ROI کلی خودتون رو بهبود بدین. در پلتفرم تبلیغاتی گوگول، هزینه ها بر اساس یک سیستم مناقصه تعیین می شه. بازاریابان حداکثر مبلغی رو که حاضر هستن به ازای هر کلیک مخاطب روی تبلیغ بپردازن مشخص می کنن و گوگل قیمت و موقعیت آگهی رو بر اساس کیفیت کلی تبلیغ و بالاترین قیمت پیشنهادی تعیین می کنه. ارسال پیامک از اکسل و دفترچه تلفن هم برای ثبت یادآوری ، اعلانات و اطلاعیه در پنل پیامکی موجود است که مناسب کسب و کارهایی است که قصد دارند مشتری خود را حفظ کنند و با آنها تعامل بیشتری داشته باشند. این تست یک ابزار لازم برای تحقق اهداف تبلیغاتی است چرا که میتواند متغیرهای تاثیر گذار در موفقیت کمپین را بررسی کند و بهترین حالت هر یک از آنها را مشخص نماید. به جای قرار دادن یک تبلیغ عمومی در هر نقطه از وب، یک تبلیغ هدفمند به صورت استراتژیک قرار می گیرد تا بر اساس رفتار مشتری گذشته و سایر داده ها به مخاطبان مشخص و مشخصی دست یابد.
هدفگذاری مجدد یا ریتارگتینگ نیز به مشتریانی که قبلاً به برند شما علاقه نشان دادهاند، تبلیغات مرتبطی نمایش میدهد. برای مثال، اگر مشتری قبلاً کفش دویدن خریده باشد، بعدها تبلیغاتی درباره لوازم جانبی دویدن برای او نمایش داده میشود. هدفگذاری جغرافیایی ابزاری ضروری برای بازاریابان است، به ویژه برای کسب و کارهای است که نیازمند مشتری محلی هستند یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. این نوع هدف گذاری تبلیغات بر اساس موقعیت جغرافیایی مصرفکنندگان هدایت می شود و برای برندهایی که محصولات وابسته به مکان جغرافیایی دارند یا رویدادهای محلی را تبلیغ میکنند، بسیار مفید است. تبلیغات هدفمند (Targeted Advertising) موضوعی مهم و کاربردی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و یکی از موثرترین روشهای بازاریابی برای کسبوکارها محسوب میشود. با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و دادههای جمع آوری شده، تبلیغکنندگان قادرند پیام های خود را به دقیقترین شکل ممکن به مخاطبان مورد نظرشان برسانند.
همزمان با راه اندازی کمپین، به داده هایی که بیشتر از بقیه تمایل دارین اونها رو ردیابی کنین فکر کنین. این رویکرد می تونه به شما کمک کنه تا اثربخشی کمپین های خودتون رو تحت نظر داشته باشین. فرض کنید شما یک فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی دارید و برای فروش بیشتر یا شناختهتر شدن برندتان قصد دارید در روزنامه تبلیغات انجام دهید.
بهترین نرم افزار های مورد نیاز طراحی سایت 1403
در کنار این مسئله باید تلاش بیشتری برای بازاریابی و تبلیغ خودتان کنید تا با شما آشنا شوند و بخواهند خرید کنند. این روزها تبلیغات هدفمند یکی از راههایی است که همۀ کسبوکارها میتوانند از آن برای بیشتردیدهشدن استفاده کنند. با تبلیغات هدفمند و موثر، مصرف کنندگان روی شما حساب می کنند، حتی اگر به کسب و کار شما نیاز نداشته باشند.
{شبکههای اجتماعی را دست کم نگیرید!
|}برای اینکه بتوانید به درستی برنامه تبلیغات هدفمند خود را پیاده کنید، فقط مشخص کردن مخاطبان هدف کافی نیست. باید ببینید اهدافتان چیست، چه مزایای رقابتیای برای هر بخش از بازار دارید، پیام شما برای آنها چیست، تقویم محتواییتان چگونه باشد و… . ضمن اینکه در نهایت باید شاخصهایی را مشخص کنید و ببینید تا چه اندازه به آنها رسیدهاید. پس از جلب توجه مشتریان، باید آماده باشید تا از این فرصتها به بهترین نحو استفاده کنید. این کار میتواند شامل پر کردن پرسشنامهها، برقراری تماس تلفنی یا ارائه پیشنهادهای ویژه برای مشتریان جدید باشد. ابزارهای بازاریابی پیامکی امکان ارسال پیامک هدفمند به مشتریان خاص را فراهم میکنند.
نرخ تبدیل به تعداد افرادی گفته می شه که در پاسخ به تبلیغات شما، اقدام دلخواه مثل خرید یا پر کردن یک فرم رو انجام میدن. هر چقدر نرخ تبدیل شما بهتر باشه، کمپین های تبلیغاتی شما موفق تر عمل می کنه. با تبلیغات هدفمند، می تونین نرخ تبدیل خودتون رو با دسترسی به افراد مناسب با پیام مناسب بهبود ببخشین.
در ادامه تمام آنچه درباره تبلیغات در دنیای تجارت نیاز است بدانید را آوردهایم. تبلیغات شاپینگ، یکی از روشهای تبلیغات پولی ترکیبی است که به راحتی به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا میکنید. برای افزایش کارایی، میتوانید از Long Tail Keywords (عباراتی که ۳ تا ۵ کلمه دارند) استفاده کنید تا نرخ تبدیل را افزایش داده و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) را کاهش دهید. وقتی محتوا را با توجه به هدفی که دارد، برای گروهی مشخص، تولید میکنید، در حال اجرای بازاریابی محتوایی هدفمندید!
تبلیغات هدفمند در اینستاگرام