آپدیت الگوریتم های گوگل برای بهبود رتبه

آپدیت‌ های الگوریتم گوگل لیست کامل جدیدترین الگورتیم های گوگل

می‌دانید، اعتقاد بر این است که چیزی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ (یا شاید بیشتر) فاکتور و سیگنال رتبه‌بندی وجود دارد تعداد دقیق آن مشخص نیست. هر یک از اینها یک چیز خاص را هدف قرار می‌دادند و در بسیاری از موارد، یک معیار جدید یا محاسبه جدید یا مدل یادگیری ماشین جدید را وارد الگوریتم کلی می‌کردند. همه آنها هدف خاصی داشتند اما به داده‌های جدید یا سیستم‌های جدید برای اجرا نیز نیاز داشتند. ما در این مقاله تنها به مواردی اشاره کردیم که بر نتایج رتبه بندی تاثیرگذار هستند. جالب است بدانید که الگوریتم مرغ مگس خوار برای سرچ صوتی پایه گذاری شد.

در این است که می توان با خیال راحت و بدون ترس از بروزرسانی هسته در صفحه اول گوگل باقی ماند. این رفتار گوگل (بروزرسانی هسته و تغییر رتبه سایت ها) برای سئوکاران و مدیران سایت اهمیت زیادی دارد. اگر در فضای سئو فعال بوده باشید حتما می دانید که پس از بروزرسانی های هسته جمع کثیری از سایت داران یا سئوکاران تازه کار دچار افت رتبه شده و آه و فغان راه می اندازند. در هر آپدیت هسته این اتفاق رخ می دهد و این باعث شده آپدیت هسته گوگل به یک عامل ترس و وحشت برای سئوکاران تازه وارد بدل شود. تغییرات اعمال شده روی الگوریتم های هسته گوگل می تواند کم یا زیاد باشد.

به عنوان نمونه میتوانید این مقاله در سایت moz را مطالعه کنید تا به خوبی متوجه تصورات وبمستران از موبایل گدون بشوید. این آپدیت برای بهینه سازی سرعت سایت ها جهت نمایش در موبایل ایجاد شده بود. البته گوگل گفت وبمستران نیاز به نگرانی بابت این موضوع ندارند چون این الگوریتم جدید گوگل صرفا بر کندترین وب سایت ها تاثیر میگذارد. در ژوئن سال 2019 گوگل خبرهایی از این داد که به دنبال ایجاد تنوع بیشتر در نتایج جستجو است. گوگل اعلام کرد که دوست ندارد مثل قبل، با جستجو یک کلمه کلیدی در نتایج به 4،3 یا 5 صفحه که همگی از یک سایت هستند برخورد کنید. گوگل با بروزرسانی “تنوع” توانست تعداد صفحات موجود در یک صفحه را به 2 عدد برساند.

این به روزرسانی مربوط به جستجو در دستگاه های تلفن همراه هست که همه زبان ها را در سطح جهانی تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه تمام اطلاعات مربوط به این به‌روزرسانی در واقع بیش از حدس و گمان است، به نظر می‌رسد که شبکه‌های وبلاگی (PBN) یا افرادی را هدف قرار می‌دهد که لینک سازی کلاه خاکستری و اسپم انجام می دهند. این آپدیت تلاش‌های گوگل برای بهبود الگوریتم‌هایی برای کاهش رتبه یا حذف از نتایج سایت‌هایی هست که روش های عملیات غارتگرانه را اتخاذ می‌کنند. اگر شما نیز مورد سوء استفاده های این چنینی قرار گرفتید، کافیست از طریق این لینک گزارش دهید. گوگل از طریق توییتر اعلام کرد که به‌روزرسانی تجربه کاربری صفحه برای نسخه دسکتاپ کند هست که قراره در مارس 2022 به پایان برسه. Google اطلاعات بیشتری در مورد به‌روزرسانی تجربه کاربری صفحه به توسعه‌دهندگان ارائه می‌ده که در صورت تمایل می تونید از اینجا مطالعه کنید.

برای پشتیبانی از تخصص خود و تقویت صحت ارزیابی، شواهدی مانند تصاویر، صدا یا سایر ارتباط‌های تجربه خودتون رو با آنچه ارزیابی می‌کنید ارائه بدید. الگوریتم اینستا از هشتگ‌ ها برای درک محتوای شما و ارتباط آن با کاربرانی که به آن موضوعات علاقه‌ مند هستند استفاده میکند. وقتی هشتگ‌های مرتبط اضافه میکنید، پست شما این شانس را پیدا میکند که در بخش هشتگ‌ ها یا اکسپلور نمایش داده شود، جایی که کاربران به طور فعال به دنبال آن محتوا هستند. همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، هشتگ تنها زمانی موثر است که برای کاربر مرتبط باشد. استفاده از هشتگ‌های مناسب، قابلیت دیده‌ شدن شما را افزایش میدهد، اما در نهایت، تعامل کاربران است که رتبه‌ بندی شما را تعیین میکند.

به کمک این الگوریتم شما می توانید حتی در صورت داشتن اشتباه تایپی و غلط املایی هم نتیجه مورد نظرتان را مشاهده کنید. آژانس نمو مارکتینگ، در سال 1399 فعالیت خود را در شهر شیراز آغاز کرد و اکنون بیش از ده‌ها پروژه موفق در کارنامه خود دارد. این مجموعه تیمی حرفه‌ای در اختیار دارد و خدمات حرفه‌ای طراحی سایت، سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد. بعد از ظهور این الگوریتم گوگل این توانایی را پیدا کرده که مانند یک انسان زبان مخاطب را بفهمد. این الگوریتم به کل جمله یا عبارت نگاه می‌کند و روابط بین کلمات را در نظر می‌گیرد. این به معنای آن است که برت می‌تواند منظور واقعی شما را از جستجو بفهمد و مطالب مرتبط با آن را به شما نشان دهد.

سالیوان یک بار دیگر توصیه کرد که از دستورالعمل هایی که پس از به روز رسانی 9 مارس 2018 ارائه کرده است پیروی کنید. بررسی ها می تونند در مورد یک چیز باشند، یا حتی می تونند مقایسه مستقیم یا لیست های رتبه بندی شده از توصیه ها باشند. اینها می‌تونن در مورد هرچیزی مانند لپ‌تاپ یا کت‌های زمستانی، فیلم‌ها یا بازی‌های ویدیویی، یا بررسی محصولات خدمات و مشاغل مانند رستوران‌ها یا مارک‌های مد باشند. سیستم بررسی محصولات برای افرادی کار می کنه تا نتایجی رو بیابند که به جای یک خلاصه کوتاه، یک مطالعه عمیق از یک محصول، خدمات یا موارد دیگر رو به اشتراک می ذاره. پس اگر محصول یا سرویسی در سایتتون دارید، نقد و بررسی های کاملی رو در موردش ارائه بدید. این فرآیند طبقه بندی با استفاده از مدل یادگیری ماشینی کاملاً خودکار انجام میشه.

علاوه بر تمام موارد مطرح شده در قسمت بالا، فراموش نکنید که شما باید همیشه تلاش کنید تا تجربه کاربری را در سایت خودتان بهبود بخشید. این یک فعالیت برد – برد می باشد که هم باعث می شود کاربران شما تجربه بهتری داشته باشند و همچنین باعث می شود که رتبه بندی شما در صفحه نتایج جستجو نیز بهبود پیدا کند. شما همیشه باید در Google Analytics، معیار های تجربه کاربری را در نظر داشته باشید، به خصوص معیار های نرخ پرش و مدت زمان ماندن کاربر در صفحه. الگوریتم اینستاگرام در سال 2025 چگونه کار می کند؟ این یک سوال متداول در بین کسانی است که برای کسب و کار خود پیج اینستاگرام زده اند یا بلاگر هستند و میخواهند پیج خود را رشد دهند یا اصطلاحا بالا ببرند. در این مقاله به روزرسانی ها در عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال را بررسی میکنیم و راهکار های تاثیر گذار بر اساس جدیدترین الگوریتم و تغییرات این پلتفرم را برای شما توضیح میدهیم. در واقع هدف ما اینجا بررسی نکاتی است که به هک کردن الگوریتم برای تعامل بیشتر برای صفحه شما هستیم.

بعضی از افراد، دچار وسواس در مورد پیگیری الگوریتم‌های گوگل شده‌اند و مدام در حال پیگیری تغییرات و آپدیت‌‌های جدید هستند. قبل از بررسی آپدیت‌های مهم الگوریتم گوگل ابتدا بهتر است تعریف واضحی از الگوریتم گوگل ارائه دهیم. بهترین کاری که شما می توانید بکنید، این است که محتوای اصیل منتشر کنید، نه این که بدون اجازه مالک یک محتوا آن را بر روی سایت خودتان کپی کنید. یک موضوع دیگر که من حتما پیشنهاد می کنم، این است که همیشه رشد مجموعه لینک های خودتان را بررسی کنید. موضوع این است که هر افزایش غیر معمول در مجموعه لینک های شما ممکن است نشانه ای باشد که یک نفر سایت شما را اسپم کرده است.

امروزه، گوگل به عنوان یکی از مهم‌ترین موتورهای جستجو در دنیا، نقش بسیار مهمی در جهان آنلاین دارد. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیل‌های فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. از سوی دیگر متخصصانی را آموزش دهیم که با نتایج ارزش‌ آفرین و قابل‌ تحسین، فضای قابل اعتمادتری در اکوسیستم دیجیتال ایران خلق کنند. این سیستم جدید به Google امکان داده است تا داده ها را به مراتب کارآمدتر کرده و آنها را ذخیره کند. بدیهی است که تاریخ و چهره های مشهور کشورهای جهان، نقش مهمی در جست و جو و عملکرد گوگل دارد.

الگوریتم‌های گوگل به مجموعه قوانینی می‌­گویند که وظیفه­‌ی بررسی و رتبه بندی وب سایت­‌های مختلف از نظر کیفیت محتوا، لینک سازی، اعتبار صفحات و… در راستای پاسخگویی سریع‌تر به نیازهای کاربران بر عهده دارند. یکی از الگوریتم های گوگل که وب سایت‌های تازه راه‌اندازی شده به‌شدت با آن مشکل دارند. اما گوگل بر اساس الگوریتم سندباکس ممکن است تصمیم بگیرد تا محتواهای آن را به‌صورت موقت در رتبه‌های بالایی نشان ندهد. این فرایند به گوگل کمک می‌کند تا کیفیت و اصالت وب سایت را به مرور زمان ارزیابی کند. بروزرسانی هسته گوگل به طور مستقیم سایتی را هدف قرار نمی دهد بلکه با تغییر در نحوه رتبه بندی سایت ها کیفیت و دقت نتایج ارائه شده را بهبود می بخشد.

توصیه می‌شود محتوای وب سایت‌تان را جهت اجتناب از ارسال هرزنامه به طور منظم بررسی کنید تا از جریمه شدن توسط پاندا در امان باشید. اگر محتوای تکراری دریافت کردید، در اسرع وقت آن را حذف کنید و صفحه را مجدداً در گوگل جستجو کنید. همچنین می‌توانید از کپی‌اسکیپ (Copyscape) برای بررسی سرقت ادبی محتوا استفاده کنید. در بسیاری از موارد، به عنوان مالک یک محتوا نمی‌توان از محتوای اصلی استفاده کرد. به طور مثال وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک هرگز نمی‌توانند محتوای ۱۰۰ درصد یونیک و منحصر به فرد داشته باشند، بنابراین توصیه می‌شود به جای محتوا از تصاویر اصلی استفاده کنید. مطلب تکراری با سایت های دیگر نیز یکی از مواردی است که باعث می شود پاندا علیه شما فعالیت کند، به همین دلیل بهتر است صفحاتی که احتمال می دهید از مطالب شما کپی کرده باشند را هم بررسی کنید.

حتی وب سایت Ebay نیز در یک بازه‌ی زمانی، توسط این الگوریتم جریمه شد و بعضی از صفحات آن با کاهش رتبه مواجه شدند. در سال 2024، الگوریتم‌های گوگل به کمک تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، تجربه کاربری و کیفیت نتایج جستجو را بهبود بخشیده‌اند. الگوریتم‌هایی مانند Helpful Content و MUM بر اهمیت ارائه محتوای مفید و مرتبط تأکید دارند. در‌حالی‌که Passage Ranking و SpamBrain توانسته‌اند دقت بیشتری را در نمایش بخش‌های خاص و شناسایی محتوای اسپم فراهم کنند. الگوریتم Knowledge Graph به گوگل کمک می‌کند تا روابط پیچیده میان مفاهیم مختلف را درک کرده و نتایج جستجو را دقیق‌تر و جامع‌تر نمایش دهد.

در حالی که صفحه اصلی یا خانه اینستاگرام بیشتر از محتوای حساب هایی که قبلا کاربر آنها را دنبال کرده تشکیل شده است، اکسپلور کاملا از محتوای حساب های جدید که کاربر آنها را فالو نکرده، تشکیل شده است. اما این تحلیل‌ها می‌توانند به بهبود فهم ما از عواملی که ممکن است بر رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در گوگل تأثیر بگذارند، کمک کنند. به تازگی یک گزارش مبتنی بر تحلیل ۵۰ وب‌سایت در طول دوره‌ای پرتحول از جستجوهای گوگل، ویژگی‌هایی که در برندگان و بازندگان این آپدیت دیده شدند، مورد بررسی قرار گرفته است. یکی از جدیدترین آپدیت‌هایی که توسط گوگل ارائه شده است، با بررسی برندگان و بازندگان این آپدیت، ما را به یافته‌های جالبی درباره ترجیحات وب‌سایت‌ها در جستجوهای گوگل می‌رساند. همچنین افراد بیشتری به آن وب‌ سایت مراجعه نموده و ترافیک بالایی را دریافت خواهند نمود.

تمامی این الگوریتم ها به وجود آمده اند تا سایتی که شایستگی لازم برای حضور در صفحه اول دارند، به کاربر نشان داده شوند. آن چه کاربر به دنبال آن است، محتوایی است که برایش مفید باشد و نیازش را از جستجو رفع کند. سایت هایی که محتوای خوبی ندارند، یا محتوای کپی دارند، از نظر گوگل هیچ گاه لایق جایگاه اول نتایج نیستند. پس بهتر است سرمایه گذاری زیادی روی محتواهایتان داشته باشید و سعی کنید که تجربه کاربری خوبی را برای کاربرانی که وارد سایتتان می شوند، رقم بزنید. در این مقاله در مورد جدیدترین الگوریتم های گوگل در محتوا صحبت کردیم و تاثیر آن ها را در رتبه بندی بررسی کردیم. Rank Brain Algorithm یکی از الگوریتم های Seo گوگل است که می توانیم بگوییم به خاطر هوشمندی خاصی که داشت، یکی از الگوریتم های معروف گوگل شد.

بیشترین سایت هایی که از این الگوریتم ضربه خورده اند، سایت هایی هستند که در زمینه دانلود کتاب، فیلم و موزیک بدون کپی رایت فعالیت می کنند. اگر می خواهید که این الگوریتم شما را مورد خشمش قرار ندهد و پنالتی گوگل نشوید، هرگز سرقت ادبی انجام ندهید و همیشه روی تولید محتوای با کیفیت و یونیک تمرکز کنید. الگوریتم Pigeon یا همان الگوریتم کبوتر محصول سال 2014 است که تمرکز آن بر سئوی محلی است. این الگوریتم کمک می کند تا سایت هایی که کسب و کار محلی دارند، در نتایج نشان داده شوند. در این الگوریتم زمانی که شما دنبال یک کتابفروشی هستید، دیگر نتایج یک شهر دیگر نشان داده نمی شود، بلکه نزدیک ترین کتابفروشی به شما نشان داده می شود.

MUM قادر به درک چند زبانه و چندوجهیه و میتونه به سؤالاتی که به اطلاعات جامع و دقیق نیاز دارند، مانند مقایسه یا ارائه راه حل های همه کاره، پاسخ بده. الگوریتم موش کور، آپدیتی برای الگوریتم رتبه بندی جستجوی محلی گوگل است که تصمیم می گیرد چه زمانی یک کسب و کار، در نتایج محلی نمایش داده شود. الگوریتم‌های گوگل به قواعد و قانون‌هایی گفته می‌شود که گوگل برای امتیازدهی به وب‌سایت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کند. اما منظور از آپدیت گوگل که در برخی موارد به‌ اشتباه به‌جای الگوریتم مورداستفاده قرار می‌گیرد، به‌روزرسانی‌های هسته‌ی گوگل است. به‌عنوان مثال تغییر در تعداد نتایج صفحه‌ی اول، یکی از آپدیت‌ های گوگل است. با آپدیت شدن الگوریتم های هسته گوگل برخی سایت ها بهبود رتبه پیدا می کنند و برخی دیگر با تنزل رتبه مواجه می شود.

الگوریتم Page Authority گوگل، در واقع عامل غیر رسمی برای رتبه بندی و سئو سایت شناخته شده که توسط Moz توسعه یافته است. این الگوریتم پس از آپدیت نشدن page rank ، پیش بینی می کند که صفحه خاصی در صفحات نتیجه موتور جستجو (SERP) چگونه رتبه بندی می شود. به طور حتم هر چه سایت از اعتبار بالاتری برخوردار باشد، رتبه نزدیک به 100 می گیرد. تعیین کلیدواژه‌ ها در این ‌که چگونه گوگل سایت ‌ها را پیدا می‌کند نقش مهمی دارند ، الگوریتم گوگل در هر صفحه از وب ‌سایت به ‌دنبال کلیدواژه ‌ها می‌گردد. اما در برخی مواقع بعضی قسمت‌ ها مهم ‌تر از بقیه هستند، به ‌طور مثال به کار بردن کلیدواژه در عنوان سایت یکی از مهم ‌ترین قسمت ‌ها نسبت به بقیه سکشن ها ( قسمت ها ) می‌باشد. همچنین کلیدواژه‌ های موجود در سرفصل‌ ها یا میان تیترها را نیز سرچ می‌کند، همان ‌طور که می ‌دانید تیتر ها سایز های مختلفی دارند ، کلیدواژه‌ ها در تیتر های بزرگ ‌تر و با ارزش‌ تر قابل ‌مشاهده هستند .

این اتفاق ذهن بسیاری از کارشناسان سئو را به چالش کشید تا اینکه آن ها متوجه شدند، الگوریتم Google Sandbox مانند یک فیلتر عمل می کند. این الگوریتم، مانع از رتبه بندی وب سایت های جدید در نتایج برتر Google می شود. گرچه  Google Sandbox هرگز به طور رسمی توسط شرکت Google تأیید نشده است. بسیاری از کارشناسان SEO، از وجود الگوریتم Google Sandbox اطمینان دارند، زیرا در تلاش برای رتبه بندی وب سایت های جدید و نوپا، رد پای این الگوریتم را می بینند. این معیارها شامل بزرگترین رنگ محتوایی (LCP)، تاخیر ورودی اول (FID) و تغییر چیدمان تجمعی (CLS) است.

این موضوع باعث می‌شد که کاربران نتوانند اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری در مورد خرید محصول را به دست آورند. دزد دریایی یکی از الگوریتم های گوگل است که هدف آن مبارزه با نقض قانون کپی رایت (Copyright) است و در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. در صورتی‌که تعداد این گزارش‌ها از یک وب سایت زیاد شود، تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته و دچار کاهش رتبه می‌شود. تجربه کاربری از جمله مهم‌ترین عوامل مورد توجه الگوریتم‌های جدید گوگل است. عواملی مانند طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design)، سرعت بارگذاری صفحات، ناوبری آسان، و ارائه محتوای باکیفیت نقش کلیدی در جذب کاربران و حفظ رتبه‌بندی دارند.

همچنین این الگوریتم صفحات بسیار قدیمی را از نتایج جستجو گوگل حذف می­کند و محتواهای جدید را جایگزین خواهد کرد. الگوریتم رقص گوگل نیز یکی دیگر از الگوریتم‌ های گوگل است که عملکرد جالبی دارد. عملکرد این الگوریتم که در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ معرفی شد، به این ترتیب است که وقتی گوگل صفحات جدید وب سایت‌ها را ایندکس می‌کند و یا تغییراتی در الگوریتم خود می‌دهد، ممکن است نتایج جستجو تغییر کند. کاری که گوگل انجام می‌دهد این است که با بازی کردن با رتبه‌های صفحات مختلف، داده‌های متفاوتی را از کاربران دریافت کرده و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که کدام صفحه باید در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرد. پیج رنک یکی از اولین الگوریتم های گوگل است که لری پیج (Larry Page) و سرگئی برین (Sergey Brin) در سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی کردند. گوگل برای حفظ کیفیت نتایج جستجو و رضایت کاربران به صورت مداوم الگوریتم های خود را بروز می کند تا بتواند بهترین و مفیدترین نتایج را به کاربران خود ارائه کند.

اما گاهی اوقات، گوگل هسته الگوریتم های خود را آپدیت می کند که باعث به وجود آمدن تغییرات چشمگیری می شود. به همین علت، باید بتوانید این تغییرات را پیدا کرده تا به اشتباه به سئو سایت خود آسیب نزنید.در مرحله اول، می توانید یک Google Alert برای تشخیص تغییرات الگوریتم تنظیم کنید. Google Alerts در رسانه های اجتماعی فعالیت نمی کند، بنابراین دنبال کردن این حساب راه دیگری برای ردیابی الگوریتم های گوگل می باشد. این ابزار می تواند با توجه به نوسانات سایت و ترافیک های به وجود آمده، به شما کمک کند تا نگاه دقیق تری به عملکرد خود بیندازید و ببینید آیا تحت تأثیر تغییر الگوریتم گوگل قرار گرفته اید یا خیر. رنک برین یک الگوریتم یادگیری ماشینی (machine learning algorithm) است که از هوش مصنوعی برای درک بهتر مقصود و منظور عبارات جستجو شده، استفاده می‌کند. این الگوریتم مشخص می‌کند که کدام نتیجه ممکن است انتظارات کاربران را بهتر از سایرین برآورده کند.

هدف از الگوریتم گوگل این است که به جستجوگران یک لیست مرتب از مناسب‌ترین وب سایت‌ها برای جستجوی آنها ارائه دهد. دو سال بعد، زمانی که الگوریتم Possum منتشر شد، گوگل نتایج جستجوی متنوع تری را مبتنی بر مکان فیزیکی جستجو کننده، ارائه کرد. در اصل، هر چه شما به آدرس یک کسب و کار نزدیک تر باشید، احتمال این که شما، سایت این کسب و کار را در نتایج جستجو ببینید، بیشتر می شود. حتی زمانی که تفاوت کمی در عبارات جستجو شده وجود داشته باشد، نتایج متفاوتی ایجاد می شود. باید به این نکته اشاره کرد که الگوریتم Possum همچنین به نوعی باعث شد که کسب و کار هایی که خارج از ناحیه شهری فیزیکی قرار داشتند نیز از نظر رتبه بندی بهبود پیدا کنند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/