بهترین ورق گالوانیزه کجاست؟ ورق گالوانیزه

به دلیل قرارگیری درون سقف جنس بدنه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ بنابراین شرکتهای سازندهٔ معتبر از ورق گالوان

توسط مدیر سایت در 16 اسفند 1402

به دلیل قرارگیری درون سقف جنس بدنه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ بنابراین شرکتهای سازندهٔ معتبر از ورق گالوانیزه محکم ضدزنگ برای ساخت بدنه و افزایش مقاومت آن در برابر زنگ زدگی مورد استفاده قرار میدهند. از آنجا که ورق گالوانیزه از فولاد تولید می شود، هزینههای تولید ورق گالوانیزه نیز به میزان قابل توجهی به قیمت فولاد و سایر مواد اولیه مورد استفاده در فرآیند تولید آن وابسته است، به این صورت که اگر قیمت فولاد و سایر مواد اولیه افزایش یا کاهش یابد، ممکن است این تغییرات به قیمت ورق گالوانیزه نیز منعکس شود، به عنوان مثال اگر قیمت فولاد افزایش یابد، هزینه تولید ورق گالوانیزه نیز افزایش خواهد یافت و این میتواند به افزایش قیمت نهایی ورق گالوانیزه منجر شود، به همین ترتیب کاهش قیمت مواد اولیه میتواند به کاهش قیمت ورق گالوانیزه منجر گردد، بنابراین تغییرات قیمت مواد اولیه میتواند باعث نوسانات در قیمت ورق گالوانیزه شود که این مسئله ممکن است بر تصمیمات خریداران و تعیین زمان خرید تاثیر بگذارد. میزان فلز «روی» مورد نظر برای عملیات مذکور، ارتباط مستقیم با کیفیت پوشش ورق آهن دارد. ما این محصولات را به طور مستقیم و بیواسطه، با بهترین کیفیت به شما ارائه خواهیم کرد. در ادامه خواهیم گفت که هزینه گالوانیزاسیون بالا میباشد.

حلبی در حلبی هایی که از آن ، قوطی میسازند، عمل معکوسی انجام میشود . علاوه بر آن، اخیرا برخی شرکتها در راستای تولید میلگرد گالوانیزه نیز اقداماتی را انجام میدهند. از ویژگیهای این روش، عدم زنگزدگی آهن میباشد که حتی پس از آنکه پوشش «روی» آن نیز از بین برود، اتفاق نمیافتد. بطوری که حدود 12 سال عمر مفید برای این نوع کانکس در نظر گرفته شده است و مناسب برای پروژه های عمرانی و حتی سکونتگاه های موقت درون باغ و یا سازه های سرایداری و باغبانی می باشد. این آهن ، حتی اگر پوشش آن هم شکستگی پیدا کند، از زنگ زدن محفوظ میماند. برای این کار چند میکرون فلز «روی» را بر روی سطح آهن پخش میکنند. آلومینیوم عمری طولانی دارد ولی گرانقیمت است و چوب ارزان بوده ولی عمر کوتاهی دارد و احتمال پوسیدگی آن نیز زیاد است و همچنین عوامل بیماریزا نیز در آن نفوذ میکنند. به همین شکل، از مفتول آرماتوربندی (سیم سیاه)، مفتول گالوانیزه را تولید میکنند. سیم فولادی با روکش پلیمر، سیم فلزی روی یا سیم فلزی روی آلومینیوم با روکش های PVC و PE یا روکش های پلیمری آلی دیگری پوشیده شده است. ورق شیروانی آلومینیومی: این نوع ورق شیروانی از جنس آلومینیوم ساخته شده است و برای استفاده در ساختمانهایی که نیاز به وزن کمتری دارند مناسب است.

امروزه بشکههایی نیز از جنس آلومینیوم، استیل و گالوانیزه ساخته میشود و گاه تنها شکلی استوانهای دارند. لایه زیرین آن نیز دارای فرج و خلل است. ماهیت آهن گالوانیزه در آهن گالوانیزه ، بین آهن و روی ، پیلی الکتروشیمیایی تشکیل میشود که در آن روی به جای آهن به عنوان آند و آهن به عنوان کاتدبکار میرود. ورق گالوانیزه با توجه به کاربردهای فراوانی که دارد یکی از پرمصرف ترین مشتقات ورق سرد به شمار میرود. فرم دهی به ورق های گالوانیزه در مقایسه با سایر ورق های مشابه آسان تر است که این ویژگی کاربردهای فراوان این ورق ها را در پی دارد. برای فرم دادن به این ورق ها اغلب این نوع ورق را به صورت رول و ابعاد های استاندارد تولید می کنند. اغلب ورق های شیروانی در سقف خانه های ویلایی نصب می شود که نسبتا قیمت آنها بیشتر از است برای اینکه ور قای شیروانی که برای پوشش سقف استفاده می شود از نوع گالوانیزه گرم هستند و برای زیبایی از انواع رنگها استفاده می شود که بر مقاومت ورق می افزایند. ورق های 6 متری اغلب با رنگ های مختلف . شیت ورق گالوانیزه تبریز در ابعاد استاندارد 1000x2000 ،1250x2500 ،1000x6000 ،1250x6000 برشکاری و بستهبندی میشوند.  Post has ᠎been created  by GSA C᠎ontent Gen er at᠎or Demover​sion !

در این روش با عبور مداوم ورق در جریان «روی» مذاب، باعث میشوند که تمامی آن تحت تماس با «روی» قرار بگیرد. با گالوانیزه نمودن گرم و یا روش الکتروگالوانیزه میتوان حفاظت سطحی را عملی نمود. این سیستم فضای تولید را تا بیش از ۹۰٪ مساحت گلخانه افزایش میدهد. در سطوح تخصصی و بزرگ، هر گلخانه برای یک محصول یا تعدادی محصول مشابه با نیازهای یکسان در نظر گرفته میشود. حمام گرم از سود ( حدود 90 درجه سانتيگراد ) و يا تركيبات خاص چربي گير معمولاً در اولين ايستگاه فرايند گالوانيزه براي پاك كردن سطوح قطعات از رنگ ، روغن ، گريس و هر گونه تركيبات الي ديگر مورد استفاده قرار ميگيرد . همان طور که گفته شد برای محاسبه هر متر ورق باید قیمت هر کیلو را از فروشنده بپرسید و برای بدست آوردن وزن ورق طول و عرض و ضخامت را با چگالی آن ضرب کنید تا وزن و قیمت هر متر را بدست آورید . با این کار وزن ورق را در می آوریم سپس قیمت هر کیلو ورق را در وزن ورق بدست آمده ضرب می کنیم تا قیمت ورق بدست آید.

در بازرگانی آهن یک، شما میتوانید خرید ورق گالوانیزه وارداتی را با بهترین قیمت انجام دهید. سوپرپانل یکی از سیستمهای پیشترفته قالبهای بتنی خود ایستا است که از پانلهای پلی استایرن انبساطی (یونولیت) ساخته شده و میلگرد گزاری آن در کارخانه انجام شدهاست. انجام دادن جوشکاری ورق گالوانیزه کار پیچیده و تخصصی است و به خاطر گازهای خطرناک و سمی که در محیط پخش میشود در طولانی مدت سبب آسیب جدی به ریه و دستگاه تنفسی تکنسینها میشود ، که باید از ماسکهای مخصوص استفاده شود. وي براي پوشش دادن آهن توسط روي ابتدا آنرا نه 9 بار در اسيد سولفوريك تميز كرد وسپس توسط فلاكس كلريد آمونيم آنرا آغشته و در مخزن روي مذاب قرار داد تا اولين قطعه فولادي گالوانيزه شكل گيرد . لایه ایجاد شده بر روی آهن یا فولاد سبب می شود تا «روی» با ایجاد چسبندگی بر روی آهن یا فولاد هم در برابر زنگ زدگی از آن محافظت کند و هم در برابر اصطکاک مقاومت فلز بالا ببرد.

᠎This con tent has  been  do ne  wi​th t᠎he he​lp of G SA Conte᠎nt G​ener ator  DE᠎MO !

7- این محصولات در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم بوده و در رطوبت بالا، سرمازدگی و مواردی مانند آن دوام میآورند. لایه گالوانیزه بیشتر معمولاً به معنای مقاومت بالاتر در برابر زنگ زدگی و محافظت بیشتر از فلز مادر است که قیمت را افزایش میدهد. صنعت کران و افرادی که برای تولیدات و حرفه خود نیاز به استفاده از انواع ورق دارند، به راحتی میتوانند درک کنند که داشتن یک نوع ورق با کیفیت بالا و همزمان قیمت مناسب میتواند چه مزیت بزرگی برای کسب و کار آنها باشد. این مزیت امکان استفاده گسترده و صادراتی این محصول را نیز فراهم میکند. ورق گالوانیزه محصولی است که میتواند این مزیت بزرگ را برای مدیران کسب و کارهای مختلف به وجود آورند. ابتدا باید طول و عرض و ضخامت ورق را بدست می آوریم. اگرچه ورق گالوانیزه با هر تناژ و ظرفیتی توسط شرکت آهن پرایس تأمین میشود اما پیشنهاد میشود برای جلوگیری از تحمیل هزینههای گزاف و زیان مالی، با توجه به هزینههای حمل و نقل، خرید از مسافتهای دور بیش از 3 تن باشد؛ ولی به طور کلی در شهر تهران هیچ محدودیتی در تأمین مقدار تناژ ورق گالوانیزه وجود ندارد. در این لیست مشخصات و قیمت هر ورق گالوانیزه وجود دارد.

که معمولا قیمت گالوانیزه سرد ارزانتر از گالوانیزه گرم است. از آنجایی که در روش غوطهوری گرم امکان تولید چندین ورق به صورت همزمان با استفاده حداقلی از نیروی انسانی امکان پذیر میباشد و از طرفی گالوانیزاسیون با «روی» نسبت به مواد دیگر کم هزینهتر است. در حالت عادی در اثر تماس آب با آهن، آهن مورد نظر همزمان هم نقش آند و هم نقش کاتد را بازی میکند و به کمک یک سری فرمول شیمیایی باعث میشود که آهن زنگ بزند. ورق های سیاه که برای گالوانیزه شدن فرایند ضد خوردگی را طی می کنند داری انواع کیفیت ها هستند . از بهترین تولید کنندگان و برند ها در ایران می توان کارخانه های ورق گالوانیزه کاشان ، شهر کرد، هفت الماس را نام برد. 4. در انتها نیز محصول به دست آمده را از نظر کیفی تست میکنیم. بیشترین کاربرد این نوع ورق در تولید لوازم خانگی، صنایع فلزی و ساختمانی و نیز صنایع حمل و نقل است. که حمل آنها آسان و کم هزینه شود. در بعضی مواقع برای زیبایی آنها را در انواع مختلفی رنگ می کنند که به ورق های رنگی شناخته می شوند.



منبع
مقالات مشابه
نظرات کاربرن